Stoksuz e-ticaret yapmak Dropshipping nedir ? Nasıl Yapılır ?
Stoksuz e-ticaret yapmak, dropshipping nedir, nasıl yapılır, stoksuz e-ticaret faydaları ve zararları nelerdir başlıklarını konu alacağız.
Dropshipping Nedir : Stoksuz satış olarak adlandırabiliriz.Sitenize veya satış kanalınıza gelen sipariş ve sevkiyat bilgilerini doğrudan tedarikçiye veya toptancıya aktarılıp müşteriye gönderilmesidir.
Stoksuz E-ticaret yapmak istiyorsunuz nelere dikkat etmelisiniz.
En çok tercih edilen ürün gruplarını bulmalısınız.
Toptancı veya tedarikçilerin bayisi olmalısınız.
Sipariş takibini yapmalısınız.
İptal ve iade durumunda hızlı çözüp üretmelisiniz.
Aylık ciro ve kar hesabını analiz etmelisiniz.
En çok tercih edilen ürün gruplarını neden bulmalısınız : Sitenize veya satış kanalınıza önünüze gelen her ürünü yüklemek yerine en çok ilgi gören veya satışı yapılan ürünleri listelemeniz stok, satış, kargo ve güncel durumunu takibini yapmak daha kolay ve daha karlı olacaktır. Örneğin : 2.000 adet ürün listelediniz ve bu ürünler çok fazla tercih edilen veya ilgi gören ürünler değil. Aylık satış yüzdenin 200 adet tercih edilen ürünlerden bile daha az olacaktır.
Toptancı veya tedarikçilerin neden bayisi olmalısınız: Bildiğiniz üzere toptancıların ve tedarikçilerin çoğu e-ticaret yapıyor ve son kullanıcı fiyatları var. Son kullanıcı fiyatına karınızı koyup ürünlerinizi listelemek yerine tedarikçinin bayisi olup indirim alarak ürünleri listelemek daha karlı olacaktır.
Sipariş takibini neden yapmalısınız : Sitenizden veya satış kanalınızdan sipariş geldi.Tedarikçiniz ile api ve entegrasyon kullanmıyorsanız. Hemen tedarikçinize siparişinizi bildirip kargo süreçlerini başlatmalısınız ve müşterinize kargo takip numarasını paylaşıp siparişle ilgili oluşabilecek herhangi bir sorunda tedarikçi ve müşteri arasında köprü görevi üstlenip sorunu çözmeye odaklanmalısınız.
İptal ve iade durumunda neden hızlı çözüp üretmelisiniz : Müşteri ve tedarikçiniz arasında köprü görevi gördüğünüz için iptal ve iade işlemlerinde oluşabilecek durumlar aşağıda belirtilmiştir.
Ürün müşteri gitmiş fakat ürünü beğenmemiş olabilir : Özel olmayan ürün gruplarında 14 günlük iade etme hakkı vardır. Bu durumda tedarikçinize iade talebi oluşturmalısınız.
Sipariş kargoya verilmemişse : müşteri ürünü beklemekten sıkılıp iptal ve iade isteyebilir. Bu durumda tedarikçinizden siparişi sizde iptal etmelisiniz.
Ürün Kargoda kaybolmuş ise : kargo anlaşması tarafınızdan veya tedarikçi gönderim yapıyor ise kargo firmasından detaylı bilgi alıp ürünü tanzim etmeniz gerekiyor. Bu durumda müşterinin eline sipariş geçmediği için müşteri iptal iade işlemini yapmakta haklı olup para iade gerçekleştirilmelidir.
Aylık ciro ve kar hesabını neden analiz etmelisiniz: Kazançlarınız doğrultusunda her ay kazancınız daha fazla artıyor veya düşüyor ise yanlış veya doğru yolda olduğunuzu bilmeniz açısından önemlidir.
Stoksuz e-ticaret zararları nelerdir ?
Stoksuz e-ticaret yapılmasında en önemli olan tedarikçi firmanın yanlış seçilmesinden kaynaklı oluşabilecek süreçlerdir aşağıda belirtilmiştir.